باران عشق

باران عشق

متن ها و دلنوشته های من
باران عشق

باران عشق

متن ها و دلنوشته های من

مال دنیا..

نقل کرده اند بهلول چوبى را بلند کرده بود و بر قبرها مى زد.


گفتند: چرا چنین مى کنى ؟


بهلول گفت : صاحب این قبر دروغگوست ، 


چون تا وقتى در دنیا بود دایم مى گفت: 


باغ من ، 


خانه من ، 


مرکب من و... 


ولى حالا همه را گذاشته و رفته است 


و اکنون هیچ یک از آن ها،


مال او نیست که اگر مال او بود حتما با خود برده بود


منبع:dastanak.com

دورها آواییست که مرا می خواند...

در دلِ من چیزیست، مثلِ یک بیشه ی نور

مثلِ خواب دمِ صبح

و چنان بی تابم

که دلم می خواهد، بدوم تا تهِ دشت

بروم تا سرِ کوه

دورها آواییست که مرا می خواند...

 

"سهراب سپهری"





منبع:کلبه ی عاشقانه ی من

 


نامه نیما یوشیج برای همسرش عالیه

بیا! عزیزم ! تا ابد مرا مقهور بدار. برای این که انتقام زن را از جنس مرد کشیده باشی ، 


قلب مرا محبوس کن.


اگر بتوانم این ستاره ی قشنگ را به چنگ بیاورم ! 


سلسله ی پر برف البرز را به میل و سماجت خود از جا حرکت بدهم !


اگر بتوانم جریان باد را از وسط ابرها ممانعت کنم . 


آن وقت می توانم به قلبم تسلط داشته ، 


این سرنوشت را که طبیعت برایم تعیین کرده است تغیر بدهم


ولی قدرت انسان ، به عکس خیالاتش محدود است


من همیشه از مقابل گل ها مثل نسیم های مشوش عبور کرده ام .قدرت نداشته ام آن ها را بلرزانم .


در دل شب ها مثل مهتاب بر آن ها تابیده ام . 


نخواسته ام وجاهت آسمانی آن ها پنهان بماند


کدام یک از این گل ها میتوانند در دامن خودشان یک پرنده ی غریب را پناه بدهند . 


من آشیانه ام را ، قلبم را ، روی دستش می گذارم


کی می تواند ابرهای تیره را بشکافد ، ظلمت ها را بر طرف کند و ناجورترین قلب ها را نجات بدهد ؟


“عالیه”، تو ! تو می توانی


می دانی کدام ابرها ، کدام ظلمتها ؟


شب های درازی بوده اند که شاعر برای گل موهمی که هنوز آن را نمی شناخت


خیال بافی می کرده است . ابرها موانعی بوده اند که مطلوبش را از نظرش دور می کرده اند


آن گل تو بودی . تو هستی . تو خواهی بود


چه قدر محبوبیت و مناعت تو را دوست می دارم . گل محجوب قشنگ من.


+خوشگل بووووووووووووووود...:)


منبع:

حُسن باران


حُسن باران این است

که تبسم دارد

گَردِ غم از همه چیز، از همه جا می گیرد

همه جا بر همه کس می بارد

و تعلق دارد به جهانی از عشق...

 

"مجتبی کاشانی"




              

 

منبع:کلبه ی عاشقانه من

تو برای منی..!!!

نگاهت را با عشق میشناسم..


حتی با چشمان بسته..


دستانت را همچنان لمس میکنم..


حتی با دستان بسته..


به تو فکر میکنم..


حتی در خواب...خسته...


می بینی؟؟

                نباشی هم یادت میماند..


                                                     تو برای من ساخته شده ای... 

                                                                                                و من برای تو...!!!!




                        

دلم تنگ است...

دلم بس تنگ است...


در انبوهی از ترانه ها..!!!


در آخرین نگاهی سرد...


در آخرین خداحافظی...

                           

         و  "در آخرین روز زندگی من..."


تبریک میگویم...


حضورش را..


و...


تسلیت میگویم...


         "مرگ حضورت را"..!!!



                                  

                                   

دوست دارم..

دنیا رو به خاطرت فروختم تا بهت بگم..

...


اندازه دنیا دوست دارم... 


                 

از تو مینویسم..

عاشقانه از تنفرت مینویسم..


...


...


...


تا بدانی..


..


هیچ چیز حریف من نیست..